tisdag 15 oktober 2013

Intervju med månadens löpare Adil Bouafif!

                                                        Adil Bouafif...

...är en av sveriges bästa löpare som deltagit i Finnkampen och var 2013 med i inomhus-EM.


Hur har din säsong varit?
Bra

Är detta din bästa säsong till och med?
Nej, jag har gjort bättre.

Vilken är den bästa tävling du gjort i år?
Stora SM där resultatet blev 14:46 på 5000m och inomhus-EM där jag gjorde 7:58 på 3000m och gick till final.

Vad tycker du om att träna under svenska vintern?
Inte bra, fast jag brukar åka utomlands. 

Vilken är den roligaste tävling du sprungit? 
Stora SM 10000m har varit roligast.
 








Hur gammal var du när du började springa? 
Jag var 11 år när jag började springa, men slutade ett tag och höll på med andra idrotter, för att sen komma tillbaka igen. 

Vad gillar du att göra på fritiden? 
Resa och gå ut med kompisar 

Vad är dina mål för 2014?
Inomhus-EM 5000m och VM utomhus 10000m

Lycka till i dina framtida tävlingar och stort tack för intervjun !
Tack för det! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar